Den 26 januari 1968 gick jag (Per) till Britt och sa att jag var övertygad att Jesus ville att vi två skulle gifta oss. Vi kände varandra sen tidigare, men jag hade aldrig visat att jag var intresserad. Hon satt tyst en lång stund (tyckte jag). Jag har bett för dig i över ett år fick jag till svar. Sen gick vi ner i den lilla missionskyrkan i Kungshamn, böjde våra knän och tackade Gud för att vi hade fått varandra. Redan från början ville vi att Jesus skulle vara främst i våra liv.

Den första juni samma år gifte vi oss. På väg till vigseln stannade vi och jag läste en bibelvers från Joh. 15:16 Ni har inte utvalt mig, utan jag har utvalt er och bestämt om er att ni skall gå ut och bära frukt, sådan frukt som består, för att Fadern må ge er vad ni än ber honom om i mitt namn. Under vigseln ville vigselförrättaren ge oss en personlig bibelvers och det var samma vers. Vi grät och tackade Gud.

Så småningom ledde oss Herren till att starta en liten husförsamling hemma hos oss och sedan dess har vi genom Guds nåd fått vara med och bygga upp Guds verk i våra bygder och även ute på missionsfältet.

Per o Britt Westerberg