Så blir du ett Guds barn

Aug -21

Så blir du ett Guds barn

Men åt alla som tog emot honom gav han rätt att bli Guds barn, åt dem som tror på hans namn. De är inte födda av blod eller av köttets vilja eller av någon mans vilja utan av Gud. Joh 1:12-13 För att bli ett Guds barn måste du ta emot Jesus. När du tror att Jesus är Guds Son, att han dog på korset och tog straffet för dina synder, att han uppstod från de döda på tredje dagen., då är du på rätt väg. Nu är det bara ett steg kvar. Du måste ta emot Jesus. Du kan be den här bönen och be gärna högt även om ingen hör dig, för Gud hör din bön”.  ”Jesus, nu kommer jag till dig. Förlåt mig min synd. Jesus, jag omvänder mig och öppnar hela mitt hjärta för dig. Jag tror att du dog på korset för mina synder. Jesus, jag tar emot dig nu och jag vill att du ska vara Herre i mitt liv. Från och med idag är jag ett Guds barn, för det säger ditt ord. Amen.” När du har bett den här bönen från ett uppriktigt hjärta har du nu blivit ett Guds barn. Nu är du frälst. Du är född på nytt. Gud har fött ett nytt liv i dig. Nu har du evigt liv. Tacka Jesus för det. En helt ny värld har nu öppnat sig för dig. Berätta för någon att du har blivit ett Guds barn. Då kommer du att fyllas av glädje. Ta kontakt med någon kristen som du känner och du är välkommen till vår församling eller någon annan kyrka som predikar att du måste bli frälst för att få komma till himlen. Att ta emot Jesus och bli ett Guds barn är ett val du måste göra medan du lever. Och det är livets viktigaste val. Sen är det för sent. Många tror att det räcker att tro på Gud och försöka vara en god människa för att bli ett Guds barn och sedan få komma till himlen när livet är slut. Tror du det har du blivit lurad. Ta emot Jesus, det är enda sättet att bli ett Guds barn.

Per Westerberg   per@forsamlingenordet.se

www.forsamlingenordet